Missie, visie en waarden
Organisatie in het kort
In de Schoonste Straat wedstrijd houden teams van buren hun straten extra schoon. De teams geven het goede voorbeeld en bevorderen cohesie.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-5 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met jouw inzicht kunnen we nog meer mensen inspireren, straten schoon houden en Amsterdam-West gezellig maken! Wil je ons daarbij ondersteunen?
Martine Zwijnenberg
Stichting Schoon West
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Doe mee aan de Schoonste Straat Wedstrijd in West! Samen met je buren zet je de buurt op zijn best door zwerfafval op te ruimen. Sinds onze start in 2019 hebben al meer dan 110 teams zich aangesloten! Naast het opruimen van zwerfafval organiseren teams straatbijeenkomsten en werken ze aan groen in de buurt. Hierdoor creëren we niet alleen een schone omgeving, maar versterken we ook de saamhorigheid in de wijken. Onze focus verschuift nu van 'schoon' naar 'schoon, cohesie en een vleugje groen'. Voordat we, in ons ongebreidelde enthousiasme, de hele stad gaan herorganiseren, willen we onze missie en visie helder(der) krijgen en op papier zetten. Kun jij ons helpen om de essentie te achterhalen en alles helder op papier te krijgen? We horen graag van je!
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige missie, visie en waarden.
- Een analyse van onze huidige doelgroep, huidige activiteiten en toekomstplannen.
- Strategisch overleg over deze activiteiten en het kerndoel dat de organisatie nastreeft.
- Nieuwe geschreven missie, visie en waardes.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.
- Je bent goed met taal en weet hoe je onze boodschap effectief overbrengt naar ons publiek.
- Je hebt aantoonbare ervaring met merkontwikkeling, communicatie of strategie.
- Wij zoeken een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie en visie. Je bent sterk in taal en kunt helder formuleren.
Dit hebben we al in huis
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Je huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
- Jaarverslagen en subsidieaanvragen
- Posts van deelnemers die uitleggen wat de Schoonste Straat voor hen betekent.
De missie van Stichting Schoon West.
- Wij willen bewustwording creëren over afval en dat je daar zelf ook iets aan kunt doen
- Wij willen cohesie bevorderen op straat en wijk niveau omdat we merken dat cohesie een goed middel is tegen vervuiling maar ook omdat het zoveel extra's brengt op het gebied van zorg voor de straat en elkaar.